Start > Taizé

Taizé Rotterdam

Kunnen jongeren gedurende vijf dagen de sfeer van een stad veranderen? Kan Europa voor ons een menselijke ervaring zijn? Kunnen we de zin van het leven herontdekken? Is er plaats voor innerlijk leven in deze ingewikkelde wereld? Aan het eind van het jaar, van 28 december 2010 tot 1 januari 2011, komen tienduizenden jongeren uit alle landen van Europa en ook uit andere werelddelen samen voor de Europese jongerenontmoeting in Rotterdam. Zij zoeken naar wegen van vertrouwen: tussen mensen, tussen verschillende christelijke tradities, tussen volken en in God. Vragen rond wederzijds begrip tussen volken, vrede, geloofsverdieping en sociale inzet spreken hen aan.

Flash mob Taizé Rotterdam CS

Thuis ontvangen

2 m² vrij in je huis = 1 jongere bij je thuis!

U kunt voor de vijf dagen van de ontmoeting één of meerdere jongeren thuis ontvangen. Het is niet moeilijk om gastvrijheid te verlenen. De jongeren (voornamelijk van 17 tot 35 jaar) nemen slaapmat en slaapzak mee. Ze kunnen op de grond slapen. Een hartelijke ontvangst is belangrijker dan comfort! Ze hebben alleen een eenvoudig ontbijt nodig. Daarna vertrekken zij om de hele dag deel te nemen aan het programma. Na het avondgebed komen ze rond 22.00 uur terug. Op 31 december rond 19.00 uur is er voldoende tijd om samen te eten met uw gasten. Jongeren ontvangen is de mooiste manier om aan de Europese jongerenontmoeting deel te nemen! Geef je op!

Meehelpen bij de voorbereiding

De Europese ontmoeting is alleen mogelijk met de innerlijke maar ook praktische hulp van velen tijdens de voorbereiding. Helpende handen en ideeën zullen niet enkel nodig zijn tijdens de Europese ontmoeting, maar ook al ruim van te voren... in oktober, november en december. Er worden voorbereidingsteams gevormd in wijken, kerken van Rotterdam en omgeving. Deze voorbereidingsteams zoeken naar gastgezinnen en naar slaapplaatsen. Ze bereiden het programma van de ochtenden en van Oud en Nieuw voor. Zo kunnen zij bijdragen tot het openen van wegen van vertrouwen. Vooral jongeren, maar ook wie minder jong is kan meehelpen bij deze voorbereidingen. Alle talenten zijn nodig: onderkomens organiseren, musici, vertalers, mensen die thee en koffie willen zetten ... en vele anderen.

Samen met de Baptisten gemeente en Gereformeerde kerk in Pernis zullen wij gastkerk zijn voor de jongeren van de Taizé conferentie. Het aantal jongeren die wij willen ontvangen ligt tussen minimaal 50 en maximaal 400 jongeren.

Wij kunnen met elkaar toch wel 50 jongeren kunnen herbergen?

Wilt u meehelpen, neem dan contact met ons op of kijk eens op de site van Taizé.

www.taize-rdam.nl