Start > Samen010

Zin in leven

Samen010 is een vrijwilligersorganisatie vanuit de kerken, die zich inzet voor de mensen in heel de stad en het Rijnmondgebied.

Julia van Bergen en Remy Jacobs zijn projectcoördinatoren die zich inzetten om in Pernis-Rozenburg, Hoogvliet, Feyenoord en Prinsenland een project te starten dat mensen verbindt en samenbrengt rondom thema’s die “zin in leven” te maken hebben.

Waar word je blij van? Wat geeft jou de push om op te staan? Wat betekent vriendschap voor je? Welke dagelijkse dingen maken het waard om te leven? Maar ook andere onderwerpen komen langs zoals; de kleinkinderen, wat betekent het om opa of oma te zijn? Of wat beteken het om juist alleenstaand te zijn?

Het samen spreken over dit soort onderwerpen is – zo blijkt – heel verbindend en geeft mensen het gevoel ertoe te doen en bij te dragen aan het leven van anderen. Het leidt tot heel mooie en soms zelfs diepgaande gesprekken tussen mensen die elkaar maar nauwelijks kennen.

Normaal zouden zij beginnen met Lunchbijeenkomsten, maar door de coronacrisis is dat voorlopig niet mogelijk. Daarom willen zij beginnen met bijeenkomsten via de telefoon: “ZIN IN BELLEN!” Ook u kunt hieraan meedoen.

De eerste ronde van deze telefonische gesprekken zijn op de maandagen 17, 24 en 31 augustus rond drie uur in de middag. Hoe het precies werkt vertellen de coördinatoren die bereikbaar zijn via: rj(at)samen010.nl of jvb(at)samen010.nl of via 010-4666722.

Mochten de telefoonkosten een belemmering zijn dan is daar eventueel een “potje” voor.

In de kerken liggen folders over dit onderwerp die u mee kunt nemen. Via “Diaconie Pernis” zij wij volledig op de hoogte gebracht en kunnen wij u ook nog wat informatie geven.

Namens de beide diaconieën: Anke Keemink en Leen Koster.