Start > Jongeren > Jongerengroep 'Impuls'

Jongerengroep 'Impuls'

Eindelijk is het zover! We gaan een jongerengroep starten voor jongeren van 18 tot 35 jaar. De naam van deze interkerkelijke jongerengroep is 'Impuls'. Impuls gaat één keer in de drie weken in de huiskamer bij elkaar komen om een aantal dingen te doen:

• samen uit de Bijbel lezen
  • samen de Bijbel leren begrijpen
  • samen het leven delen
  • samen gemeente van Jezus Christus zijn

De jongerengroep 'Impuls' is een interkerkelijke groep die geïnitieerd wordt door de Hervormde Gemeente en de Baptisten Gemeente van Pernis. Deze groep vormt dan ook de brug tussen de jeugdgroepen Rock Solid en Reflex en de Gemeente Groei Groepen.

We vinden het belangrijk om tegemoet te komen aan de vraag van een aantal jongeren om een groep te formeren waar je aan de ene kant meer leert over de Bijbel en jezelf kunt verdiepen in geloof en aan de andere kant dit geloof ook kunt delen met leeftijdsgenoten.

We willen starten met het thema 'De uitdaging van een christelijke levensstijl'. Dit thema is geïnspireerd op het gelijknamige boek over de van Nicky Gumbel, bekend van Alpha.

De christelijke levensstijl een uitdaging?! Is die niet braaf en saai? Nee, niet braaf en helemaal niet saai. Het is een stijl van leven die lijnrecht tegen de heersende moraal ingaat. Een stijl die om moed en volharding vraagt. Een stijl die ontleend is aan de meest revolutionaire en radicale toespraak aller tijden: de Bergrede van Jezus. Een gewaagde levensstijl, die je alles kan kosten. Maar... een levensstijl die je ongelofelijk veel voldoening geeft. De Bergrede? Dat is Jezus' toespraak die Hij begon met de woorden: "Zalig de armen van geest..."

Wil jij er bij zijn bij de start van 'Impuls'?  Kom dan naar de eerste avond op 8 januari om 20.30 uur aan de Ozingastraat 39 in Pernis.

Meer informatie kun je krijgen bij:

Corrie Kranendonk (Baptisten Gemeente)
Ds. C.E. Lavooij (Hervormde Gemeente)