Start > Gemeente > Bazar & Rommelmarkt

Bazar & Rommelmarkt

De Bazar & Rommelmarkt is een jaarlijks terugkerend evenement in Pernis, dat georganiseerd wordt door het College van Kerkrentmeesters van de Hervormde Gemeente van Pernis, samen met heel veel vrijwilligers. De opbrengst is bestemd voor de kerkelijke gebouwen.

Opbouwen van de kraampjes.

Het hele jaar door zijn talloze mensen in touw met het ophalen en sorteren van spullen voor de grote rommelmarkt, hierbij moet je denken aan allerlei soorten huisraad, van kasten tot een borrelglaasje. Tot aan de rommelmarkt wordt dit alles opgeslagen in grote containers. Voor aanvang van de Bazar & Rommelmarkt  wordt er een grote overkapping gemaakt, zodat alles keurig uitgestald kan worden. Alle kramen worden opgezet, waaronder natuurlijk de oliebollenkraam, zo is voor ieder wat wils.

Een kleine rommelmarkt voor de potten, pannen en kop en schotels enz, een  antiekstand is ook aanwezig met mooie waardevolle spulletjes en schilderijen. In de elektrastand kant u terecht voor hanglamp tot computer, dit alles is natuurlijk vooraf getest. Ook voor het vullen van uw kledingkast kunt u bij ons terecht, alles hangt keurig gewassen en gestreken te wachten op een nieuwe eigenaar. Ook de dames van H.V.G. "Wees een Zegen" zijn druk in de weer geweest met het breien van sokken en truien, hier kunt u ook terecht voor de mooiste kaarten. Ook bloemen mogen niet ontbreken, zo zijn er hele mooie droogstukjes te koop van o.a. hortensia's en kalebassen.

Voor liefhebbers van lezen is er een goedgevulde boekenstand van de meest uiteenlopende boeken voor jong en oud. Ook verzamelaars van grammofoonplaten en cd's kunnen vast ook wat van hun gading vinden. Ook de kinderen worden niet vergeten, daar hebben we de speelgoedstand voor waar je voor weinig geld leuk speelgoed kunt kopen. De kinderspelletjes mogen niet ontbreken, zo is er o.a. een hengelspel en natuurlijk de grabbelton.

Oliebollen bij de fam. vd Stoep!

Voor diegene die van een gokje willen wagen hebben we het "Rad van avontuur" waar altijd mooie nieuwe prijzen te winnen zijn, u kunt er zelfs makkelijk bij gaan zitten met een drankje. Voor de inwendige mens wordt ook gezorgd wat dacht u van een harinkje happen een portie patat of een frikadel, een bazar zonder onze overheerlijke oliebollen is natuurlijk ondenkbaar.

Verder hebben we een huis aan huis verloting waar we als pernisser vooraf  ons persoonlijk lot nummer in de brievenbus krijgen, hier kunt u een boodschappenkar of waarde bon ter waarde van EUR 45,00 winnen! Daarnaast is er ook een schoolverloting waar de deelnameformuliertjes op de pernisse scholen worden uitgereikt. Verder worden er in de zaal ook lootjes verkocht voor waardebonnen van EUR 45,00,  EUR 20,00 en  EUR 10,00.

Dit grote evenement vindt plaats in en om gebouw Rehoboth (Ozingastraat 73 in Pernis).